3 Mayıs 2016 Salı

Hollanda’ya İlk Adım

27 Ocak’ı 28 Ocak’a bağlayan gece saat 4te Ankara Esenboğa Havalimanı’ndan İstanbul aktarmalı olan Pegasus Amsterdam uçağına bindim. Öğlen 2 civarı Amsterdam Schiphol Havalimanı’na iniş yaptım. Gelmeden önce Amsterdam-Breda tren biletimi www.onltrain.com adresinden €20 almıştım fakat Amsterdam trenleri için zorunlu (€2.40) olan supplement kartı almam gerektiğini bilmediğim için trende €20 ceza ödemek zorunda kaldım. O yüzden havalimanına indiğiniz zaman oradaki gişelerden supplement kart almayı unutmayın. Havalimanına inişimi yaptıktan sonra alt katta bulunan metro istasyonuna asansörle geçtim ve tabelalardan trenimi buldum. Yolculuğum yaklaşım 1 saat 20dk sürdü ve daha sonra ilk gün için ayarlamış olduğum otelime gittim. Tutmuş olduğum evin anahtar teslimi ertesi gün sabah 9 akşam 4 arası yapılıyordu, yetişemeyeceğimi düşündüğüm için riske atmak istemedim ve 1 gece otelde konakladım. Otelim tren garına çok yakındı bavullarla yürümek kolay olmasa da yolda Eye of the Tiger şarkısı ile destek veren Hollandalı gençler sayesinde bir şekilde kendimi tren garının karşısındaki otobüs durağına attım. 7 ve 12 numaralı otobüsler Avans’a direk olarak gidiyordu. Şoför halime acıyıp benden para istemedi fakat normal ücreti €2.40 ( bisiklet almanız için haklı bir sebep daha!!). Okulda beni daha önce yazışmış olduğum International Office çalışanları karşıladı ve kontratı yaptıktan sonra eve kadar arabayla bıraktılar. 

Yeni hayata merhaba…

4 yorum:

  1. Merhaba Tolga,

    Öncelikle paylaşımaların için çok teşekkür ederim, büyük bir hizmet yapmışsın :)

    Bu sene umuyorum ki iki dönemliğine erasmusa gideceğim. Umuyorum diyorum çünkü 23 gün sonra orada olmam gerek ve daha vize için gereken parayı pazartesi ödeyeceğim.

    Benim sana olan sorum şu ki: Düzenli olarak ailemden para almamın en hesaplı yolu nedir? Ya da KYK kredisini orada nasıl çekebilirim? Bu tarz finansal konularda da bizi aydınlatabilirseniz çok sevinirim.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belirtmeyi unutmuşum, ben de senin gittiğin gibi Avans, Breda'ya gitmeye çalışıyorum.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Mehmet Akif,

    Blogumu okuduğun için teşekkür ederim umarım hoşuna gitmiştir.

    Hollanda için en hesaplı yol (2 yıl öncesine kadar öyleydi), Yapıkrediden bir TL hesabı açtırıp onu da yurt dışı işlemlerine açtırman böylece ailen sana TL olarak para yatırabilir aynı şekilde KYKnı da çekip oraya yatırabilir sen de Hollanda da anlaşmalı unicredit ATMlerinden Euro olarak çekersin ve çektiğin euronun tl karşılığı bakiyenden düşer. Benim zamanımda 7-8tl bir kesinti oluyordu zaten parayı aylık toplu çekiyordum.

    YanıtlaSil