1 Mayıs 2016 Pazar

Avans - Okul Hayatı

Şimdiye kadar ki belalarınızı unutun…   Welcome to hell!!
Şaka bir yana sizi oldukça zorlu bir eğitim dönemi bekliyor buna kendinizi psikolojik olarak hazırlamalısınız. Avans Üniversitesi’nde maalesef diğer üniversitelerde olduğu gibi ders seçemiyorsunuz bunun yerine size içinde bazı derslerin olduğu ders paketleri sunuyor. Ben 2. Sınıf öğrencisi olmama rağmen okulumuzun anlaşması gereği 4. Sınıf ve master derslerinin bulunduğu bir paket almak zorunda kaldım. Kendi üniversitemde çok başarılı bir eğitim hayatım olsa da burada hangi derslerden geçsem kardır acaba diye düşünmeye başladım. Avans çok popüler bir erasmus okulu olmadığı için önceliği kendi öğrencilerine veriyor ve erasmus öğrencilerini de her sectiona 4-5 tane düşecek şekilde aralara yerleştiriyor. Benim bulunduğum pakette herkes ilk 3 yıl bütün konuları öğrendiği için son sene sadece şirketler üzerinden problem çözme dersleri vardı. Bu dersler 3 ana başlık altında toplanabilir:
  •        Projects (toplamda 4 adet Tutor group, 10-13 kişilik Tutor grouplara bağlı 4-5 kişilik bir ana subgroup oluyor ve proje içeriğine göre subgroupla ya da tutor groupla çalışıyorsunuz)
  •         Lectures (Bütün tutor groupların katıldığı, hocanın slaytta konu anlattığı klasik amfi dersleri)
  •        Trainings ( İkili subgroup katılımı şeklinde ayarlanan, daha önce verilmiş belirli sorular üzenide konu ile ilgili pratik ve çıkarımlar yapılan dersler)

Aldığım her dersin hem konu anlatılan lecture kısmı hem de pratik yaptırılıp tartışma ortamı yaratılan training kısımları vardı. Ayrıca dönem içerisine belirli aralıklarla yerleştirilmiş projeleriniz ve sunumlarınız var onlara da hazırlıklı olmalısınız.
Dersler çok ağır ve hocaların beklentisi çok fazla, erasmuslusunuz diye kimse size karşı olan beklentisini düşürmeyecek hemen hemen her hafta trainingler ile ilgili sunum yapmanız gerekiyor ve bu hocalar tarafından rastgele seçilen öğrenciler tarafından yapılıyor. Fakat üzülmeyin sınavlar öncesinde 1 hafta tatil veriliyor ve sıkı çalışarak bütün derslerden geçebilirsiniz burada not düzeni 10luk sistem, geçmek için ise 5.5’a ihtiyacınız var. Girdiğim hiçbir sınavda 9 alan bile olmadı ortalamalar 4-6.5 arası gidip geliyor.

Korkmayın ama çalışmadan da geçebileceğinizi düşünmeyin.

3 yorum:

  1. Bütün yazılarını okudum. İnsan feedback alamayınca soğuyor değil mi bu tarz blog işlerinden. Ben soğumuştum en azından. :)
    Eline sağlık gereksiz bilgi vermeden ayrıntılarıyla anlatmışsın. Okulumun anlaşmalarına Hollanda'nın dahil olmasıyla Litvanya seçimimi değiştirmeyi düşündüm ama hakkında hiç bir bilgim yoktu yazın sayesinde çoğu şey aydınlandı kafamda. 1. yarıyıl başlamış bulunmakta malum, 2. yarıyıla ben de Erasmus öğrencisi olmayı planlıyorum. Bana daha fazla yardım etmek istersen bir mailini alırım mail adresini bulamadım. Teşekkürler yazı için. cantugrulpinar13@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Cantuğrul, Kesinlikle katılıyorum ben de biraz soğumadım değil :) Ben de Litvanya Hollanda arasında kalıp okumuş olduğun nedenlerden dolayı Hollanda'yı seçmiştim. İlgin için teşekkür ederim. Tabi ki yardımcı olmak isterim ktunluturk@gmail.com mail adresinden bana ulaşabilirsin.

      Sil
  2. merhaba tolga,
    bende birdahaki döneme yani şubatta orada olacağım, bugün evrakları yolladım :) şimdide bu yazınla yıkıldıım çok mu zor yahu :( korkuttun beni açıkçası. benim asıl endişem kalacak yer. een uygun kalacak yeri nereden nasıl bulurum acaba? 300€ çok geliyor bana nedense çünkü :/ mailden cevap verirsen çok memnun olurum! eylem-dilem@hotmail.com

    YanıtlaSil