4 Mayıs 2016 Çarşamba

Hollanda/Breda'da Konaklama

Maalesef ki Hollanda’da yurt kültürü yok. Başvurduğunuz okul size anlaşmalı bir kurum önerecektir biraz pahalı da olsa onları tercih etmenizi tavsiye ederim nedenini birazdan açıklayacağım. Avans Üniversitesi’nden kabul maili aldığım gün ev araştırmalarına başladım fakat belge işlemlerim biraz geç tamamlandığı için, okulun bana önerdiği öğrenci evlerinin aylık kirası €400-435 arası değişmekteydi bende biraz fazla olduğunu düşünüp hem Facebook sayfalarından hem de Breda emlak sayfalarından ucuza öğrenci evi aramaya başladım. Eğer siz de böyle bir ev bulmak istiyorsanız kaparo vermemeye, evin resimlerini istemeye ve herhangi bir vergi ya da fatura ödeyip ödemeyeceğinize dikkat etmelisiniz ve imkanınız varsa anlaşmadan önce skype yapıp birbirinizi tanıyın.

Ben, birkaç ev bulsam da yaptığım skype görüşmeleri bana güven vermedi ve çok zaman kaybettiğim için de okulun önerdiği fakat en sonra kalan pahalı odalardan birini almak zorunda kaldım. Burada oturduğum için pişman değilim fakat vakit kaybedip pahalı evlerden birine kaldığım için pişmanım. Avans Üniversitesi sizi WonenBreburg diye bir şirkete yönlendiriyor bu şirketi basitçe anlatmak gerekirse, sitelerden belirli sayıda evler satın alıp odaları öğrencilere kiraya veren bir şirket. Binalar 4 katlı, evler ise 2+1 ya da 3+1 olarak değişiyor ve kiranıza elektrik, su, ısınma, internet gibi şeyler dahil yani siz hiç uğraşmıyorsunuz onlarla. Evde aynı zamanda çatal, kaşık, tencere, tava, mikrodalga fırın, çamaşır makinesi ve kurutucu gibi pek çok temel eşyayı da bulacaksınız. Odalarda 1 adet yatak, 1 ya da 2 (boyutuna göre) kilitli dolap, 1 adet masa, 1 adet masa lambası, mantar pano ve yeni nevresim takımı ile yastık yorgan vs. şeyler bulunmakta. Her odanın ve dolaplarınızın ayrı kilidi var ayrıca binanın giriş katında bir adet bisiklet odasına sahipsiniz. Genelde sizin gibi gelen değişim programı öğrencileri de bu civarda oturduğu için (komşularınız olması muhtemel)  sosyal olarak çok zengin bir çevrede oturmuş olacaksınız, sürekli partiler ve etkinlikler düzenleniyor grup olarak katılıp daha keyifli vakit geçirebilirsiniz. Kendimden örnek vermek gerekirse, aynı yerde oturan 20 kişilik bir Erasmus grubumuz var ve pek çok aktiviteyi beraber gerçekleştiriyoruz. Ben kaldığım evi 2 kişiyle paylaşıyorum başlarda çok samimi olmasanız da zamanla alışıyorsunuz ve beraber daha çok eğlenmeye başlıyorsunuz

Evlerle ilgili detayları https://www.studentroomsbreda.com/pages/information adresinden bulabilirsiniz. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder