10 Nisan 2018 Salı

Neden Portekiz ve Kabul Süreci

Artık son sınıf olacaktım ve eksik hissettiğim bir konu üzerinde kendimi geliştirmeyi hedeflerken gezmeyi, keyifli vakit geçirmeyi ve yeni kültürlerle tanışmayı hedefliyordum. Ayrıca ders içerikleri eğitim kalitesi ve maddi uygunluğu da düşününce en iyi seçim Lizbon olarak görünüyordu. Erasmustan tanıdığım Portekizli bir arkadaşımın yapmış olduğu pozitif Lizbon reklamlarının ve ISCTE uluslararası ofisinin yardımlarının da etkisi büyüktü.



Yaz için yurt dışında bir şeyler yapmaya karar verdikten sonra internette Avrupa’da açılacak yaz okullarını aratıp siteleri inceledim ve bana uygun olduğunu düşündüğüm ülkelerin, okulların ve derslerin bir listesini yaptıktan sonra bu üniversitelerin uluslar arası ofislerine detaylı bilgi için mail attım. Cevap maillerinde genel olarak ders ücretleri, içerikleri dersi verecek hocaların öz geçmişleri yer aldı. Ben Portekiz’de bulunan “ISCTE Business School’da”karar kıldıktan sonra benden tek sayfalık bir motivasyon mektubu istendi ve bir hafta sonra kabul alıp okulun online sistemine kayıt oluşturdum. Daha sonra mail yoluyla kabul belgem geldi ve Portekiz Büyükelçiliği üzerinden Schengen Vize başvurusu yaptım. Daha önce Hollanda’ya gitmek için de aldığım için bir hafta içerisinde 6 aylık vizem onaylandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder