10 Nisan 2018 Salı

Lizbon'a ilk adım ve Konaklama

Lizbon’a ilk adım - Farklı bir maceraya daha atılmanın vermiş olduğu heyecanla aktarmasız 5 saatlik uçuş süresinin farkına varmadan Lizbon’a indim. Üniversitenin uluslararası ofisinde gönüllü olarak çalışan ve daha ben gitmeden benimle ilgilenmeye başlayan buddyim hava alanında elinde adım yazılı bir kağıt ve Türk bayrağı ile güzel bir jest yaparak karşıladı beni. Şehir çok gelişmiş ama bir o kadarda basit bir metro ağına sahip olduğu için ben tüm ulaşımlarımı metrodan yapıyordum.  Girişlerdeki mini bankolardan günlük, biniş sayısı kadar ya da bir aylık biletler alınabiliyor, fakat kart için de ayrıca 50 cent ücret alıyor o yüzden doldurulabilir kartlardan almanızı tavsiye ederim.

Lizbon’daki ilk günümde şehir merkezine çok yakın olan MidTown Hostel’de tek kişilik odada (€35) konakladım. Hostel fiyatları uygun olmakla beraber beklentinizi çok yüksek tutmayın derim, özellikle temizliğe önem veren biriyseniz bazı şeyleri görmezden gelmek zorunda kalabilirsiniz.
Uzun süreli konaklamadan bahsedecek olursak, Lizbon diğer Euro ülkelerine göre çok ucuz bir ülke olduğu için konaklama konusunda pek çok alternatifiniz var diyebilirim. Ben üniversitenin aracı olduğu (pişmanlık!!) “Residence Lumiar” adlı yurtta kalmış olsam da hemen hemen aynı ücretlere Airbnb aracılığıyla bir aylık ev/oda kiralayan arkadaşlarım da vardı. Odalarında mini buzdolabı bile bulunmayan iki ve tek kişilik odalardan oluşan yurt aynı zamanda hostel gibi de kiralanabildiği için pek çok farklı insana ev sahipliği yapıyor. Yurda giriş çıkış saat sınırlaması yok ve girip çıkarken 24 saat girişte bulunan güvenlik görevlisine anahtarınızı teslim etmeniz gerekiyor. Her katta 6 oda ve her 2 odaya 1 tane düşecek şekilde ortak tuvaletler var. En alt katta bir adet yemek odası var uzun bir yemek masası iki adet ortak kullanımlı buz dolabı bir mini tv ve normal bir tezgah ile 4 göz, fırınlı ocak mevcut. Yurt mutfağı ortak, bana hijyenik gelmediği ve dışarıda yemek yemek uygun olduğu için bir aylık maceramın yarısından fazlasında akşam yemeklerimi dışarıda yedim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder